Na odmoru se ne štedi

Bez autora
Jun 24 2012

Broj prodatih letnjih aranžmana u Srbiji, u ovom trenutku, veći je oko pet odsto nego u istom periodu prošle godine. Najbolje se prodaju najskuplji i najjeftiniji aranžmani. Ono što se već godinama ne menja jeste da građani Srbije najradije odmaraju u Grčkoj. Turska je čvrsto zauzela drugu poziciju na listi najpopularnijih turističkih odredišta. Uprkos političkoj krizi, Egipat je na trećem mestu, pre svega zato što su hoteli znatno snizili cene. Na četvrtom mestu je Španija. Uglavnom su svi aranžmani još uvek u prodaji. Dosta toga se prodalo u vansezoni, to je manje-više završeno, dok u sezoni još ima dovoljno slobodnih mesta. Ekonomsko raslojavanje stanovništva u zemlji se nastavlja. Ko ima - ima i ne pita za cenu, već kupuje najskuplje aranžmane. Ko nema - o moru ne razmišlja.

Na odmoru se ne štediOve godine moguća rekordna prodaja turističkih aranžmana. Građani Srbije najradije odmaraju u Grčkoj. Savremeni, poslom opterećeni čovek, najteže se odriče odlaska na odmor, radije će odložiti kupovinu automobila, nameštaja i renoviranje stana.

Broj prodatih letnjih aranžmana u Srbiji, u ovom trenutku, veći je oko pet odsto nego u istom periodu prošle godine. Najbolje se prodaju najskuplji i najjeftiniji aranžmani. Ono što se već godinama ne menja jeste da građani Srbije najradije odmaraju u Grčkoj.

Turska je čvrsto zauzela drugu poziciju na listi najpopularnijih turističkih odredišta. Uprkos političkoj krizi, Egipat je na trećem mestu, pre svega zato što su hoteli znatno snizili cene. Na četvrtom mestu je Španija.

"Uglavnom su svi aranžmani još uvek u prodaji. Dosta toga se prodalo u vansezoni, to je manje-više završeno, dok u sezoni još ima dovoljno slobodnih mesta", kaže turistički agent Braslav Vlaho.

Ekonomsko raslojavanje stanovništva u zemlji se nastavlja. Ko ima - ima i ne pita za cenu, već kupuje najskuplje aranžmane. Ko nema - o moru ne razmišlja.

Pripadnici takozvane srednje klasa koja već decenijama odumire, kupuju najjeftinije aranžmane. Zato neke agencije ove godine beleže pad prodaje aranžmana za oko deset odsto.

"Mi smo malo specifična agencija s obzirom na to da prodajemo isključivo avioaranžmane koji su malo skuplji, a ove godine se traže jeftiniji aranžmani tako da je to razlog malo slabije prodaje nego prošle godine", kaže turistički agent Vladimir Matović.

Najberićetnije turističko leto u ovom milenijumu, kod nas i u svetu, bilo je 2008. godine. Dok smo se izležavali na nekoj plaži, nismo ni slutili da će nam koji mesec kasnije, jesen doneti ekonomsku krizu.

Saša Seničić iz JUTE kaže da može da se desi, ako imamo u vidu trend rasta, da ova godina bude rekordna.

"Ne smemo da tvrdimo da će se to dogoditi, ali u svakom slučaju biće bolja nego prethodna", navodi Seničić.

Porast broja putovanja tokom ekonomske krize, analizirali su i u Svetskoj turističkoj organizaciji. Rezultati pokazuju da se savremeni, poslom opterećeni čovek, najteže odriče odlaska na odmor.

Ako nema novca, radije će odložiti kupovinu automobila, nameštaja i renoviranje stana, nego što će porodicu i sebe lišiti odlaska na more.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik