Pipkanje ili skener, odlučite sami

Bez autora
Mar 28 2010

Na američkim aerodromima postoje 44 skenera za snimanje čitavog ljudskog tela. Na pojedinim putnici mogu da izaberu skener ili da ih obezbeđenje lično pregleda "tapkanjem rukama po celom telu". S dolaskom proleća i sezone putovanja, mnogi putnici susrešće se po prvi put na američkim aerodromima sa pojačanim merama bezbednosti uvedenim posle katoličkog Božića, kada je terorista pokušao da digne u vazduh avion eksplozivom skrivenim u donjem vešu. Uvođenjem pooštrenih mera kontrole putnika očekuje se povećanje bezbednosti na vazdušnim linijama, dok istovremeno avioprevoznici brinu da će vlada od njih zahtevati da plate održavanje novih bezbednosnih punktova. Administracija američkog predsednika Baraka Obame obećala je na desetine miliona dolara za raspoređivanje najsavremenije opreme za kontrolu putnika, a pooštrene su i neke stare mere bezbednosti.

Pipkanje ili skener, odlučite samiNa američkim aerodromima postoje 44 skenera za snimanje čitavog ljudskog tela.

Na pojedinim putnici mogu da izaberu skener ili da ih obezbeđenje lično pregleda "tapkanjem rukama po celom telu".

S dolaskom proleća i sezone putovanja, mnogi putnici susrešće se po prvi put na američkim aerodromima sa pojačanim merama bezbednosti uvedenim posle katoličkog Božića, kada je terorista pokušao da digne u vazduh avion eksplozivom skrivenim u donjem vešu.

Uvođenjem pooštrenih mera kontrole putnika očekuje se povećanje bezbednosti na vazdušnim linijama, dok istovremeno avioprevoznici brinu da će vlada od njih zahtevati da plate održavanje novih bezbednosnih punktova.

Administracija američkog predsednika Baraka Obame obećala je na desetine miliona dolara za raspoređivanje najsavremenije opreme za kontrolu putnika, a pooštrene su i neke stare mere bezbednosti.

Tako sada na 21 američkom aerodromu postoje 44 skenera za snimanje čitavog ljudskog tela, što je 10 odsto više nego što ih je bilo pre Božića, a blizu 1.000 skenera biće u upotrebi širom zemlje do kraja sledeće godine.

Uvećan je i broj uređaja za otkrivanje eksploziva poslednjih sedmica, a obezbeđenje na aerodromima sada mnogo češće obilazi mesta za ukrcavanje putnika i bezbednosne linije sa "portabl" detektorima, koji mogu da otkriju tragove eksploziva nakon nanete tečnosti pamučnim štapićima na ruke ili prtljag.

Na pojedinim aerodromima putnici mogu da izaberu da li će biti pregledani skenerom, što traje 30 sekundi ili će ih lično pregledati "tapkanjem rukama po celom telu" obezbeđenje u trajanju od dva do četiri minuta.

Putnici imaju razumevanja za nove mere bezbednosti, ali ipak o njima raspravljaju.

Prema nedavnom istraživanju u kome je obuhvaćeno više od 32.000 američkih avioputnika, njih 39 odsto je reklo da im je dugačka bezbednosna procedura na aerodromima najgori deo putovanja.

Pojedini avioprevoznici savetuju putnike da na aerodrom dođu 75 minuta pre domaćeg, a tri sata pre nekog međunarodnog leta.

Uvođenje najsavremenije tehnologije snimanja čitavog ljudskog tela nekim putnicima je vrlo neprijatno jer da bi skener otkrio skriven eksploziv ili oružje, on pokazuje mnogo više detalja tela nego što je putnik spreman da pokaže.

Avioprevoznici brinu da bi povećana kontrola eventualno mogla da pogodi putnike, koji plaćaju niz taksi i dažbina prilikom kupovine karata.

Uz kupljenu kartu uključena je taksa za bezbednost od dva ipo dolara po svakom individualnom letu, koja bi mogla da bude povećana ili će biti dodata nova taksa.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik