Turističke agencije su prodale sve aranžmane za letnju sezonu, a sada se bave logistitikom, odnosno slanjem i povratkom putnika u zemlju. Najpre su prodati jeftiniji i kraći aranžmani, i aranžmani za jun i septembar. Malo teže su se prodavali skuplji i aranžmani u jeku sezone, ali su agencije prestrukturirale ponudu, tako da su agencije prodajni posao završile i sada se bave logistikom, slanjem i povraćajem putnika u zemlju. Ekonomska kriza je razlog zašto se više kupuju sedmodnevni nego desetodnevni aranžmani, zato bolje idu hoteli sa dve i tri zvezdice nego oni skuplji, ali su i pored toga sva sedišta u avionima koji voze putnike čarterima popunjeni. Kada je reč o domaćem turizmu, očekuje se da će sezona biti dobra, ako je suditi po prvom kvartalu. Pokazatelji za prva tri meseca su bili ohrabrujući posebno kada se radi o stranim posetiocima, a ono što se zapaža je promena strukture gostiju posebno u korist stranih posetilaca.
Turističke agencije su prodale sve aranžmane za letnju sezonu, a sada se bave logistitikom, odnosno slanjem i povratkom putnika u zemlju.
Kako je rekao državni sekretar u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja Goran Petković, najpre su prodati jeftiniji i kraći aranžmani, i aranžmani za jun i septembar. Malo teže su se prodavali skuplji i aranžmani u jeku sezone, ali su agencije prestrukturirale ponudu, tako da su agencije prodajni posao završile i sada se bave logistikom, slanjem i povraćajem putnika u zemlju.
Petković je objasnio da je ekonomska kriza razlog zašto se više kupuju sedmodnevni nego desetodnevni aranžmani, zato bolje idu hoteli sa dve i tri zvezdice nego oni skuplji, ali su i pored toga sva sedišta u avionima koji voze putnike čarterima popunjeni.
Kada je reč o domaćem turizmu, očekuje se da će sezona biti dobra, ako je suditi po prvom kvartalu. Pokazatelji za prva tri meseca su bili ohrabrujući posebno kada se radi o stranim posetiocima, a ono što se zapaža je promena strukture gostiju posebno u korist stranih posetilaca. Dominiraju posetioci iz Nemačke i Italije, a sve je veći broj ljudi koji kombinuju poslovne posete sa zadovoljstvom i obilaskom turističkih destinacija.
Prema rečima Petkovića, domaći posetioci zadržavaju nivo iz prošle godine, ali imajući u vidu restrukturiranje domaćeg budžeta i smanjenje putovanja u inostranstvo, očekivanja su veća nego prošle letnje sezone.
Mnoge destinacije su značajno unapredile ponudu kao što su Banja Vrujci, Kopaonik, Mokra Gora, ali i Zlatibor, a tu je i potpuno nova destinacija na Staroj planini. Treba pomenuti i dva nova akva parka u Aranđelovcu i Bačkom Petrovcu, ali i destinacije duž Dunava koje su unapredile svoju ponudu od Belocrkvanskih jezera do tradicionalno dobre ponude u Apatinu, naglasio je Petković.
I beogradsko kupalište ''Ada Ciganlija'', kao je podsetio, nedavno je dobilo prvu plavu zastavicu koja svedoči o kvalitetu plaže savskog jezera.
Kada je reč o banjskom turizmu, banje koje su se bavile razvojem u medicinskom smislu, kao što je Atomska banja Gornja Trepča ili Merkur u Vrnjačkoj banji beleže dobre rezultate. Isto važi i za Prolom banju koja je i u medicinskom, a još više u preventivnom smislu unapredila kapacitete, kao i Banja Koviljača, dok Banja Vrujci raspolaže sa tri bazenska kompleksa za dnevne posetioce.