Beogradski aerodrom “Nikola Tesla” imaće ove godine u odnosu na druge evropske vazdušne luke sigurno najveći porast obima saobraćaja. Ukupan broj putnika u prva dva meseca bio je veći za po pet odsto, dok je u martu zabeležen porast od deset odsto u odnosu na isti mesec lane. Međutim, ako se poređenje radi samo za “šengenske” destinacije onda porast broja putnika premašuje 20 odsto, a u letnjoj sezoni očekuje se da taj procenat bude i mnogo veći. Naravno, ukidanje viza pozitivno se odrazilo na poslovanje beogradskog aerodroma, ali i avioprevoz putnicima iz Srbije, zbog sve većeg broja aviokompanija, nikada nije bio dostupniji. Prema letnjem redu letenja, ne samo da ima više letova ka zapadnoj, već je i broj aviona koji će saobraćati ka centralnoj i istočnoj Evropi dupliran. Primera radi, ka Pragu umesto sedam biće 13 letova nedeljno, ka Kijevu umesto jednog biće tri. Prema Budimpešti nije bilo saobraćaja, a sada ima sedam letova nedeljno.
Beogradski aerodrom “Nikola Tesla” imaće ove godine u odnosu na druge evropske vazdušne luke sigurno najveći porast obima saobraćaja.
Ukupan broj putnika u prva dva meseca bio je veći za po pet odsto, dok je u martu zabeležen porast od deset odsto u odnosu na isti mesec lane. Međutim, ako se poređenje radi samo za “šengenske” destinacije onda porast broja putnika premašuje 20 odsto, a u letnjoj sezoni očekuje se da taj procenat bude i mnogo veći. Naravno, ukidanje viza pozitivno se odrazilo na poslovanje beogradskog aerodroma, ali i avioprevoz putnicima iz Srbije, zbog sve većeg broja aviokompanija, nikada nije bio dostupniji.
Prema letnjem redu letenja, ne samo da ima više letova ka zapadnoj, već je i broj aviona koji će saobraćati ka centralnoj i istočnoj Evropi dupliran. Primera radi, ka Pragu umesto sedam biće 13 letova nedeljno, ka Kijevu umesto jednog biće tri. Prema Budimpešti nije bilo saobraćaja, a sada ima sedam letova nedeljno. Isto važi i za Bukurešt sa kojim Beograd sada ima direktnu vezu pet puta nedeljno. Takođe, pet puta saobraća i LOT od Beograda do Varšave, a četiri puta leteće od 5. maja i “Baltik er” na liniji Riga - Beograd.
Ukupno će u ovoj sezoni, mada spisak još nije zatvoren, leteti oko 30 aviokompanija. Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije uveliko primenjuje Sporazum o otvorenom evropskom nebu i sve kompanije koje su aplicirale, a ispunjavaju neophodne uslove dobile su dozvole. To nije slučaj samo sa avioprevoznicima iz zemalja potpisnica sporazuma. Bez problema dobile su dozvole i čarter kompanije, turski “Atlas džet”, egipatski “Koral blu” i tuniski “Nuvel er”.
Ono što je posebno obradovalo Beograđane jeste konačno uspostavljanje direktne linije sa Barselonom i Madridom. Za te destinacije zadužen je španski “Span er”, koji startuje 15. aprila do Barselone, a do Madrida 28. maja. Ograničen broj povratnih karata ka Španiji uključujući i takse prodavaće se po ceni od 90 evra, a najviše će biti karata po ceni od 169,55 evra.
Kada je reč o loukost kompanijama “led je probio” u februaru ove godine “Flaj Niki”, čiji je vlasnik proslavljeni vozač Formule 1 Niki Lauda. Ovaj loukoster bukvalno je primorao nacionalne avioprevoznike “Jat ervejz” i “Ostrijan erlajns” da prepolove cenu karata. Sa “Nikijem” put do Beča i nazad košta minimum 58 evra, sa “Jatom” cena je 97, a najskuplji je “Ostrijan” sa 98,4 evra.
Poleće i “Viz er”
I Mađarska niskotarifna aviokompanija “Viz er” najavila je da će od 12. juna iz Beograda početi da leti za Dortmund, a od 10. jula i za London, gde će sletati na aerodrom Luton. Cene karata u jednom smeru, uključujući i sve takse, za letove do nemačke destinacije počinju već od 25 evra, dok će put do britanske prestonice srpske turiste koštati najmanje 35 evra. “Viz er” će do ovih gradova leteti tri puta nedeljno.