Sve popularniji sveži proizvodi lokalnih poljoprivrednika u SAD, sada stižu i na kućne adrese kupaca koji ih naručuju preko interneta. Sara Paskvineli uglavnom više ne kupuje u prodavnici, već skoro svu hranu za sebe i decu naručuje i kupuje preko interneta, a pošiljke joj stižu na vrata.To nisu bilo kakve namirnice, već pažljivo probrane, a Paskvineli uz to zna ime i prezime proizvođača svakog od artikala. Nova specijalizovana firma koja se time bavi, dostavlja namirnice koje bi Paskvineli verovatno mogla da nađe samo povremeno, na pijaci lokalnih poljoprivrednika, a te pijace nema svakog dana.
Sve popularniji sveži proizvodi lokalnih poljoprivrednika u SAD, sada stižu i na kućne adrese kupaca koji ih naručuju preko interneta.
Sara Paskvineli uglavnom više ne kupuje u prodavnici, već skoro svu hranu za sebe i decu naručuje i kupuje preko interneta, a pošiljke joj stižu na vrata. To nisu bilo kakve namirnice, već pažljivo probrane, a Paskvineli uz to zna ime i prezime proizvođača svakog od artikala.
Nova specijalizovana firma koja se time bavi, dostavlja namirnice koje bi Paskvineli verovatno mogla da nađe samo povremeno, na pijaci lokalnih poljoprivrednika, a te pijace nema svakog dana.
U nedeljnom paketu namirnica koje je ona naručila od firme GoodEggs.com, nalaze se i svež limet, organsko punomasno mleko, kivi, govedina, krabe i jaja kokoški koje kljucaju po seoskom dvorištu.
"Čak se i ne sećam kada sam poslednji put otišla u prodavnicu za bilo šta drugo osim banana ili neke vrste sira", kaže Paskvineli, advokat, koja je novu uslugu koristi oko godinu dana.
Firma Good Eggs iz San Franciska je među prvima koje koriste internet da bi ojačale tržište lokalno proizvedene hrane, na tradicionalan način.
Ta hrana, kažu njene pristalice, bolja je i za zdravlje potrošača, poljoprivrednike, za stoku, za zaštitu prirode. Zato "onlajn pijace" menjaju način na koji ljudi kupuju namirnice, a stvaraju novo tržište za male poljoprivrednike i prerađivače hrane.
"To je nov način povezivanja proizvođača s potrošačima", rekla je Kler Kremen, profesorka biologije na kalifornijskom Univerzitetu Berkli. "Što više mogućnosti za kupovinu hrane izvan industrijsko-poljoprivrednog režima, to bolje", kaže ona.
Na sajtu Good Eggs su privlačne fotografije ponude, među kojima pečurki lisičarki, bifteka od goveda s pašnjaka, pasirane domaće hrane za bebe, hleba - bageta bez glutena, maka. Uz to se nude i fotografije i podaci o poljoprivrednicima i malim prerađivačima ponuđene hrane.
Cene su slične kao na pijaci lokalnih poljoprivrednika, a kupci mogu da robu koju su poručili sami uzmu na određenim mestima, ili da im se donese kući za 3,99 dolara, obično dva dana posle porudžbe.
"Nastao je pravi talas preduzetništva i kreativnosti u svetu hrane, a Good Eggs radi na tome da vam visokokvalitetne proizvode donese do vrata", rekao je direktor Rob Spiro, suosnivač te firme, raniji vlasnik pretraživača Aardvark koji je 2010. godine prodao firmi Google za 50 miliona dolara.
Good Eggs za sada prodaje hranu oko 400 lokalnih proizvođača koji ispunjavaju standarde kompanije o zaštiti prirode, uslovima rada i transparentnosti porekla sastojaka. Proizvod je obično ubran dan ili dva pre no što je isporučen.
Jedna od mušterija firme "Good Eggs", Sseli Mejnzer, službenica banke u San Francisku, koja ne samo što skoro sve namirnice kupuje preko interneta, već i često proizvođačima postavlja pitanja i šalje im komentare, kaže da "više ne može da jede hranu iz prodavnice jer jednostavno nema isti ukus" kao svež proizvod lokalnih poljoprivrednika koji joj stiže do vrata.